Cart
Custom content
<p>This is custom content</p>
Sfera popytowa w ewolucji innowacyjnej. Ujęcie aksjomatyczne

Sfera popytowa w ewolucji innowacyjnej. Ujęcie aksjomatyczne

Beata Ciałowicz
25,20 zł

W pracy podjęto próbę formalnego ujęcia zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną producentów a zjawiskiem konsumpcjonizmu, nierozerwalnie związanym ze sferą popytową, w stosownie zmodyfikowanym systemie dedukcyjnym Arrowa-Debreu. Są to związki dwojakiego rodzaju: z jednej strony zmiany innowacyjne w sferze produkcji wpływają na sytuację konsumentów, a z drugiej strony konsumenci jako udziałowcy firm mają wpływ na wybór optymalnych planów produkcji, czyli mogą zadecydować o realizacji innowacyjnych planów produkcji. Jednocześnie jednym z ważnych elementów charakteryzujących konsumentów jest ich innowacyjność, odzwierciedlona w indywidualnych relacjach preferencji. Innowacyjność konsumentów widoczna jest w ich podejściu do towarów innowacyjnych dostępnych na rynku, a konsumenci będący udziałowcami w firmach mają wpływ na wybór oraz realizację planów produkcji opartych na innowacjach. W prezentowanej monografii zaproponowane zostało nowe aksjomatyczne ujęcie badanego problemu wykorzystujące formalny model systemu ekonomicznego, w którym strona popytowa jest aktywnym uczestnikiem procesu innowacyjnego rozwoju gospodarczego.


Treść:
1. Wprowadzenie w problematykę formalnego ujęcia neoschumpeterowskiej teorii popytu
2. Model ekonomii Debreu oraz jego modyfikacje i rozszerzenia
3. Innowacyjność konsumentów
4. Rozwój innowacyjny oraz proces dyfuzji innowacji
5. Innowacje jako determinanty zmian w sferze popytowej
6. Wpływ konsumentów na zmiany innowacyjne

W001030

Opis

Autor
Beata Ciałowicz
Liczba stron
114
Rok wydania
2018
ISBN
978-83-7252-763-9
Tytuł
Sfera popytowa w ewolucji innowacyjnej. Ujęcie aksjomatyczne