Analiza asocjacji i sekwencji w badaniach marketingowych
Mariusz Łapczyński
Tematem pracy są reguły asocjacyjne (skojarzeniowe) – narzędzie data mining wykorzystywane do tworzenia modeli opisowych. Najpopularniejszym zastosowaniem tego narzędzia jest analiza koszykowa polegająca na odkrywaniu wzorców zakupów na podstawie danych transakcyjnych. Poza analizą koszykową reguły asocjacyjne są wykorzystywane w text mining, wykrywaniu oszustw, a także w marketingu bezpośrednim. Uwzględniając w analizach tego typu czynnik czasu, otrzymuje się sekwencje, dzięki którym pogłębia się analizę koszykową i znajduje nowe obszary zastosowań reguł asocjacyjnych. Zamieszczone w pracy przykłady dotyczą danych koszykowych, danych ankietowych oraz plików rejestru (logów) internautów odwiedzających sklepy internetowe. Obliczeń dokonano za pomocą programów Statistica SAL i Magnum Opus, łatwość wykonywania tego typu analiz sprawia jednak, że dzięki zamieszczonym w pracy wskazówkom można wykorzystać również inne oprogramowanie.
Treść:
1. Analiza danych z wykorzystaniem reguł asocjacyjnych
2. Analiza koszykowa
3. Asocjacje w analizie danych ankietowych
4. Analiza sekwencji
Opis
- Tytuł
- Analiza asocjacji i sekwencji w badaniach marketingowych
- Autor
- Mariusz Łapczyński
- Liczba stron
- 78
- Rok wydania
- 2014
- ISBN
- 978-83-7252-653-3