Analiza asocjacji i sekwencji w badaniach marketingowych

Mariusz Łapczyński

14,70 zł
Ilość

Tematem pracy są reguły asocjacyjne (skojarzeniowe) – narzędzie data mining wykorzystywane do tworzenia modeli opisowych. Najpopularniejszym zastosowaniem tego narzędzia jest analiza koszykowa polegająca na odkrywaniu wzorców zakupów na podstawie danych transakcyjnych. Poza analizą koszykową reguły asocjacyjne są wykorzystywane w text mining, wykrywaniu oszustw, a także w marketingu bezpośrednim. Uwzględniając w analizach tego typu czynnik czasu, otrzymuje się sekwencje, dzięki którym pogłębia się analizę koszykową i znajduje nowe obszary zastosowań reguł asocjacyjnych. Zamieszczone w pracy przykłady dotyczą danych koszykowych, danych ankietowych oraz plików rejestru (logów) internautów odwiedzających sklepy internetowe. Obliczeń dokonano za pomocą programów Statistica SAL i Magnum Opus, łatwość wykonywania tego typu analiz sprawia jednak, że dzięki zamieszczonym w pracy wskazówkom można wykorzystać również inne oprogramowanie.


Treść:

1. Analiza danych z wykorzystaniem reguł asocjacyjnych
2. Analiza koszykowa
3. Asocjacje w analizie danych ankietowych
4. Analiza sekwencji

W000843

Opis

Tytuł
Analiza asocjacji i sekwencji w badaniach marketingowych
Autor
Mariusz Łapczyński
Liczba stron
78
Rok wydania
2014
ISBN
978-83-7252-653-3

Specyficzne kody