

Magdalena Dołhasz, Katarzyna Sanak-Kosmowska
W pracy przedstawiono podstawowe kategorie z zakresu komunikacji rynkowej (marketingowej), szeroko pojętego marketingu oraz zadania i testy. Mogą one być pomocne do przyswojenia wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej, przygotowania się do ćwiczeń, a także sprawdzenia zakresu wiedzy. W opracowaniu omówiono pojęcie i elementy komunikacji rynkowej oraz jej modele i rodzaje. Przedstawiono zagadnienia związane z komunikacją personalną, w tym komunikację niewerbalną, autoprezentację oraz szczególny przypadek komunikacji osobistej, jaką są negocjacje oraz sprzedaż osobista. Poruszono kwestie związane z komunikacją masową, omówiono pojęcia marki oraz systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, a także najważniejsze instrumenty, takie jak: reklama, PR, promocja sprzedaży oraz merchandising. Zaprezentowane zostały nowe sposoby komunikacji rynkowej, w szczególności komunikacja w mediach społecznościowych, product placement oraz CSR.
Praca jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych oraz dyplomowych rozpoczynających naukę komunikacji rynkowej na poziomie podstawowym na wszystkich kierunkach studiów ekonomicznych.