Zachowania konsumentów na rynku turystycznym
Agata Niemczyk
Celem publikacji jest poznanie zachowań turystycznych i czynników je kształtujących. W pracy zaprezentowano przegląd podstawowych pojęć z zakresu rynku turystycznego. Omówiono takie zagadnienia, jak: turystyka, rynek turystyczny, produkt turystyczny, podaż turystyczna oraz popyt turystyczny. Przeanalizowano zachowania gospodarstw domowych na rynku turystycznym i uwarunkowania, które je kształtują. Ukazano przebieg procesu decyzyjnego, w którego wyniku dochodzi do realizacji podróży, a tym samym zaspokojenia potrzeb turystycznych konsumenta. Skoncentrowano się na etapach przebiegu tego procesu, wyróżniając podróż wyobrażoną, rzeczywistą i wspominaną. Wskazano także tendencje ujawniające się zarówno w strukturze współczesnego popytu, jak i w podaży turystycznej. Opracowanie jest przeznaczone dla studentów kierunków turystyki i rekreacji oraz zarządzania. Kierowane jest również do twórców produktów turystycznych (przedsiębiorstw i przedstawicieli obszarów recepcji turystycznej).
Treść:
1. Rynek turystyczny i jego elementy
2. Zachowania turystyczne gospodarstw domowych i kształtujące je determinanty
3. Podejmowanie decyzji o podróżach turystycznych jako przesłanka zachowań gospodarstw domowych
4. Tendencje zmian w zachowaniach turystycznych konsumentów
Opis
- Tytuł
- Zachowania konsumentów na rynku turystycznym
- Autor
- Agata Niemczyk
- Liczba stron
- 282
- Rok wydania
- 2010
- ISBN
- 978-83-7252-472-0