• -50%

Formy współczesnego hotelarstwa

Józef Sala

23,10 zł
11,55 zł Zniżka 50%
Ilość

Celem pracy jest określenie istoty i miejsca hotelarstwa na rynku turystycznym oraz prezentacja i analiza strategii działania podstawowych form hotelarstwa we współczesnej gospodarce. Omówiono genezę hotelarstwa, zdefiniowano podstawowe pojęcia z nim związane, wskazano elementy i główne cechy usługi hotelarskiej oraz scharakteryzowano rodzaje hoteli i omówiono zasady ich kategoryzacji. Przybliżono także stan rozwoju hotelarstwa w krajach wysoko rozwiniętych i w Polsce. Zaprezentowano współczesne formy hotelarstwa i strategie ich działalności. Przedstawiono również zasady funkcjonowania hoteli biznesowych i konferencyjnych, tendencje rozwoju moteli, specyficzne cechy działalności hoteli kurortowych, małych hoteli systemu timeshare, gospodarstw agroturystycznych, tanich hoteli, schronisk górskich i młodzieżowych oraz hoteli przy kasynach. Kolejną część publikacji poświęcono analizie wpływu procesów koncentracji i integracji, jakie zachodzą w hotelarstwie, na formy działalności w tym obszarze i stosowane przez poszczególne rodzaje hoteli strategie działania na rynku. Scharakteryzowano również strategie marketingowe hoteli niezależnych, kooperacji hotelowych oraz koncernów i korporacji hotelowych. Ponadto przedstawiono strategie marki stosowane przez firmy hotelarskie i omówiono istotę oraz uwarunkowania internacjonalizacji tych firm. Praca jest adresowana głównie do studentów kierunku turystyki i rekreacji. Może być także przydatna dla menedżerów zarządzających firmami hotelowymi.

Treść:
1. Hotelarstwo i jego rola w obsłudze ruchu turystycznego
2. Struktura rodzajowa współczesnego hotelarstwa
3. Formy hotelarstwa a procesy koncentracji i integracji

W000666

Opis

Tytuł
Formy współczesnego hotelarstwa
Autor
Józef Sala
Liczba stron
144
Rok wydania
2008
ISBN
978-83-7252-418-8

Specyficzne kody