- -50%

Sylwia Wiśniewska
Innowacje uznaje się współcześnie za podstawowy czynnik rozwoju przedsiębiorstw. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości dzięki różnorodności świadczonych usług: informacyjnych, doradczych, szkoleniowych, finansowych i proinnowacyjnych posiadają duży potencjał w stymulowaniu innowacyjności przedsiębiorstw sektora MŚP. W pracy wskazano determinanty i kryteria oceny skuteczności ośrodków innowacji i przedsiębiorczości we wspieraniu innowacji marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw oraz dokonano oceny skuteczności tych ośrodków we wspieraniu innowacji marketingowych MŚP. Na podstawie wyników badań opracowano postulatywny model skutecznego wspierania innowacji marketingowych małych i średnich przedsiębiorstw. Przedstawione w pracy wyniki przeprowadzonej analizy teoretycznej i empirycznej mogą stanowić wskazówki dla menedżerów ośrodków innowacji i przedsiębiorczości w zakresie zwiększania skuteczności działań podejmowanych na rzecz tworzenia, adaptowania i wdrażania innowacji marketingowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa.
Treść:
1. Teoretyczne aspekty innowacji marketingowych
2. Innowacje marketingowe w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw
3. Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości oraz ich sieciowe powiązania
4. Metodyka oceny skuteczności ośrodków innowacji i przedsiębiorczości we wspieraniu innowacji marketingowych MŚP
5. Analiza skuteczności ośrodków innowacji i przedsiębiorczości we wspieraniu innowacji marketingowych MŚP