Marketing instytucji finansowych
Maria Płonka
W pracy marketing usług finansowych rozumiany jest jako ciągłe dopasowywanie ogólnych zasad i narzędzi marketingowych do właściwości sektora finansowego i może być rozpatrywany w aspekcie filozofii działania podmiotu podaży na rynku, praktycznych narzędzi oraz sposobu zarządzania. Skupiono się na specyfice rynku usług finansowych i jej konsekwencjach dla marketingu, tj. nakreślono etapy rozwoju orientacji marketingowej instytucji finansowych w Polsce, wpływ specyfiki rynku usług finansowych na procesy i obszary określania strategii marketingowej, z uwzględnieniem marketingu wewnętrznego, istotnego elementu zarządzania personelem firm finansowych, umożliwiającego kształtowanie postaw proklienckich. W opracowaniu wskazano również podstawowe narzędzia analizy i formułowania strategii marketingowych. Aneks zawiera wytyczne do projektu empirycznego z analizy marketingowej wybranej instytucji finansowej.
Treść:
1. Rynek usług finansowych
2. Istota marketingu i rozwój orientacji marketingowej instytucji finansowych
3. Specyfika marketingu usług finansowych
4. Formułowanie strategii marketingowych instytucji finansowych - wybrane zagadnienia
5. Kierunki rozwoju marketingu usług finansowych
6. Kierunki rozwoju towarzystw ubezpieczeń wzajemnych w Polsce w świetle rozwiązań światowych i badań własnych
Opis
- Tytuł
- Marketing instytucji finansowych
- Autor
- Maria Płonka
- Liczba stron
- 76
- Rok wydania
- 2011
- ISBN
- 978-83-7252-536-9
- Wydanie
- Wydanie II rozszerzone