

Paweł Chlipała
W pacy zaproponowano wykorzystanie badań zintegrowanych łączących więcej niż jedno podejście metodologiczne w poznaniu problematyki marketingu. Przedstawiono rozważania o poznaniu w marketingu na tle spostrzeżeń o poznaniu w naukach społecznych, zaprezentowano marketing jako przedmiot naukowego poznania oraz omówiono istotę i sposoby łączenia podejść metodologicznych w naukach społecznych. Zestawiono zagadnienia integracji podejść metodologicznych we współczesnym marketingu, a także przedstawiono autorski model badań zintegrowanych do badania wybranych problemów marketingowych. W zakończeniu pracy sformułowano propozycje studiów metodologicznych w zakresie integracji metodologii badań marketingowych.
Treść:
1. Podejścia metodologiczne i epistemologiczna struktura poznawcza nauk społecznych w kontekście poznania marketingu
2. Marketing jako przedmiot naukowego poznania
3. Istota i sposoby łączenia podejść metodologicznych w naukach społecznych - przyczynek do badań marketingu
4. Przesłanki i formy integracji podejść metodologicznych w metodologii badań współczesnego marketingu