

Joanna Krasodomska
W pracy omówiono teoretyczne podstawy i znaczenie ujawniania informacji niefinansowych przez przedsiębiorstwa. Przedstawiono prawne uwarunkowania ich prezentacji w sprawozdaniu z działalności, jak też wytyczne Rady Międzynarodowych Standardów Rachunkowości dotyczące komentarza zarządu oraz rozwiązania stosowane w Wielkiej Brytanii i USA. Ocenie poddano proponowane zmiany w zakresie sporządzania sprawozdania z działalności zawarte w projekcie nowelizacji dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej rachunkowości oraz w projekcie krajowego standardu rachunkowości „Sprawozdanie z działalności”. Zaprezentowano wyniki własnych badań empirycznych dotyczących raportu rocznego jako źródła informacji niefinansowych oraz oceny przydatności informacji niefinansowych dla analityków finansowych. Przedstawiono również autorski model prezentacji informacji niefinansowych.
Treść:
1. Teoretyczne podstawy ujawniania informacji niefinansowych
2. Wybrane koncepcje prezentacji przez spółki informacji niefinansowych
3. Uwarunkowania prawne i wytyczne ujawniania informacji niefinansowych w sprawozdaniu z działalności
4. Ujawnianie informacji niefinansowych w raportach rocznych
5. Ocena przydatności informacji niefinansowych dla analityków
6. Modelowe ujęcie informacji niefinansowych przedsiębiorstw