- -50%
Modele pomiaru jakości marketingowej produktów
Jadwiga Stobiecka
Monografia zawiera analizę modeli pomiaru jakości marketingowej produktów, zdefiniowanej jako relacja między sensorycznym profilem produktu a zbiorem potrzeb i preferencji konsumentów, pod kątem ich poprawności formalnej i merytorycznej oraz ocenę możliwości wykorzystania tych modeli do kształtowania bieżących i długofalowych strategii firmy. W pracy omówiono zakres znaczeniowy pojęcia jakości z uwzględnieniem problemów dotyczących konceptualizacji i operacjonalizacji pojęcia jakości marketingowej produktów, przedstawiono specyfikę pomiaru psychologicznego oraz charakterystykę zjawisk związanych z wartościowaniem obiektów. Dokonano także przeglądu modeli pomiaru jakości ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania metod QFD i SERVQUAL. Zaproponowano zmiany dotychczas stosowanych rozwiązań modelowych, biorąc pod uwagę zjawisko niestabilności opinii konsumentów oraz dokonano próby wytypowania ze zbioru potencjalnie dobrych modeli wzorcowych i niewzorcowych tych, których wyniki są zgodne ze wskazaniami wybranych zmiennych zewnętrznych.
Treść:
1. Jakość produktu jako przedmiot pomiaru
2. Metodologiczne aspekty pomiaru w badaniach sondażowych
3. Prezentacja i ocena wybranych modeli pomiaru jakości produktów
4. Propozycja nowych rozwiązań w modelowaniu jakości marketingowej
Opis
- Tytuł
- Modele pomiaru jakości marketingowej produktów
- Autor
- Jadwiga Stobiecka
- Liczba stron
- 258
- Rok wydania
- 2010
- ISBN
- 978-83-7252-470-6