- -50%
Outsourcing usług księgowych w świetle oczekiwań biur rachunkowych i ich klientów
Katarzyna Świetla
W monografii poruszono zagadnienia związane z outsourcingiem usług księgowych. Celem głównym pracy była weryfikacja oczekiwań partnerów kontraktów dotyczących obsługi księgowej oraz próba oceny jej jakości, a także potencjalnych szans i zagrożeń. Przedstawiono ewolucję i współczesną rolę rachunkowości w gospodarce opartej na usługach. Omówiono zagadnienie standaryzacji i harmonizacji międzynarodowych przepisów dotyczących rachunkowości. Przedstawiono koncepcję outsourcingu ze szczególnym uwzględnieniem usług księgowych i przeprowadzono klasyfikację zadań najczęściej podlegających wydzieleniu. Dokonano także prezentacji wymogów w zakresie posiadania odpowiednich uprawnień przez osoby świadczące usługi rachunkowości oraz najnowszych rozwiązań wpływających na kształcenie osób wykonujących zawody księgowe, zaproponowanych przez IFAC oraz implementowanych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce. W badaniach empirycznych przeprowadzonych na próbie klientów i świadczeniodawców usług rachunkowości z województwa małopolskiego poddano weryfikacji i ocenie jakość współpracy postrzeganej przez obie strony umów. Zaproponowano także model poprawy jakości współpracy partnerów outsourcingu tego rodzaju usług.
Treść:
1. Rachunkowość w gospodarce opartej na usługach
2. Outsourcing jako współczesny kierunek rozwoju usług w globalnej gospodarce
3. Regulacje prawne oraz certyfikacja w zakresie świadczenia usług księgowych
4. Model analizy usług księgowych oraz jego weryfikacja z perspektywy podmiotów świadczących usługi rachunkowości oraz z nich korzystających
Opis
- Tytuł
- Outsourcing usług księgowych w świetle oczekiwań biur rachunkowych i ich klientów
- Autor
- Katarzyna Świetla
- Liczba stron
- 278
- Rok wydania
- 2014
- ISBN
- 978-83-7252-658-8