Wykorzystanie metod i technik analitycznych w procesie zarządzania marketingiem. Zbiór zadań
Piotr Hadrian, Marek Rawski
W opracowaniu przedstawiono problemy i zadania, z którymi styka się menedżer zarządzający marketingiem. Omówiono zagadnienia dotyczące identyfikacji pola rynkowego i strategicznych jednostek biznesu. Poruszono kwestie analizy otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem jakościowej i ilościowej analizy rynku, analizy sektora konkurencyjnego i analizy otoczenia dalszego. Podjęto problematykę analizy potencjału marketingowego oraz analizy całościowej sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano planowanie marketingu w przedsiębiorstwie, zwracając szczególną uwagę na cele i strategie. Omówiono organizację marketingu w przedsiębiorstwie oraz kwestie kontroli działalności marketingowej. Zbiór zadań ma charakter metodyczno-merytoryczny. Zadania o zróżnicowanej konstrukcji mają pomóc w zdobyciu praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu marketingiem w rzeczywistych sytuacjach rynkowych.
Treść:
1. Identyfikacja pola rynkowego i strategicznych jednostek biznesu przedsiębiorstwa
2. Analiza otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa
3. Analiza potencjału marketingowego
4. Analiza całościowej sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa
5. Planowanie marketingu w przedsiębiorstwie
6. Organizacja marketingu
7. Kontrola działalności marketingowej
Opis
- Tytuł
- Wykorzystanie metod i technik analitycznych w procesie zarządzania marketingiem. Zbiór zadań
- Autor
- Piotr Hadrian, Marek Rawski
- Liczba stron
- 120
- Rok wydania
- 2016
- ISBN
- 987-83-7252-719-6